П’ятак Мар’яна Федорівна

Майстер ВН

Освіта

Мукачівський кооперативний технікум, 2002р., товарознавець-комерсант, АК №21068633

Педагогічний стаж

19 років, в ліцеї працює з 2004р.

Остання атестація

2019р., 14 тарифний розряд 

Підвищення кваліфікації

2022р., Психолого-педагогічна підготовка: НМЦ ПТО ПК ІПП Хмельницький області,  ПК 22771726/004045-22 майстер виробничого навчання. 

Професія з якої веде підготовку

Офіціант, бармен

Стажування

2018р., ПП "Мучичка Н.П.", довідка №2 від 26.01.2018р. 

Мета атестації: Підтвердити раніше встановлений 14 тарифний розряд.

Методична проблема: Формування професійної компетентності учнів при проведенні виробничого навчання з професії "Офіціант, бармен"

Відкриті уроки:

2022р . Проведено відкритий урок з виробничого навчання на тему: "Способи приготування коктейлів. Приготування, оформлення та подавання молочних коктейлів"

Мета уроку:

навчальна - закріпити набуті знання, уміння та навички з підготовки інгредієнтів для приготування молочних коктейлів, удосконалити уміння і навички виконання складних операцій, організація робочого місця бармена;

розвиваюча -  розвивати аналогічне, логічне і критичне мислення при вирішенні виробничих ситуацій, самостійність у роботі, а також уміння планувати працю;

виховна - виховувати естетичний смак, доброзичливість, вимогливість, культуру спілкування.

2021р. Проведено відкритий урок  з виробничого навчання на тему:

“Сервірування столів за попереднім замовленням та у відповідності до тематики”

Мета уроку: Засвоєння практичних навичок сервірування столів за попереднім замовленням. Оформлення столів відповідно до тематики свята. Сервірування столів різними стилями відповідно до інтер’єру та екстер’єру закладу ресторанного господарства. Ази флористики. Ознайомити учнів з варіантами сервірування столів. Засвоєння практичних навичок складання серветок креативними способами. 

2020р.  Проведено відкритий урок з виробничого навчання на тему:

“Зустріч і розміщення гостей за столом. Подача відвідувачам меню, приймання замовлення. Виконання замовлення: передача замовлення на виробництво, в бар; досервірування столів у відповідності із замовленням”

Мета уроку: Засвоєння практичних навичок і прийомів зустрічі відвідувачів, подачі меню і приймання замовлення. Послідовність приймання та виконання замовлення. Надання кулінарної характеристики страв та напоїв, поєднання страви та відповідного напою. Оформлення замовлення і передача на виробництво, в бар. Підтримання позитивного іміджу закладу; обирання тактики поведінки залежно типів відвідувачів, дотримання високого рівня професійної культури та мовлення.

2019р. Проведено урок-конкурс з виробничого навчання: 

«Способи складання серветок з різноманітних матеріалів з використанням аксесуарів»

Мета: відпрацювання прийомів, вдосконалення навичок складання тканинних серветок з використанням аксесуарів. 

Демонстрація складання серветок різними способами. Розвиток естетичних смаків та творчих здібностей учнів; пам'яті, уваги, уміння користуватися схематичними зображеннями.

2018р. Проведено відкритий урок з виробничого навчання на тему: «Виконання сервірування столів за попереднім замовленням та у відповідності до тематики».

Мета уроку: відпрацювання прийомів, вдосконалення навичок сервірування          столів за попереднім замовленням та у відповідності до тематики, навчити           послідовності сервірування столів, оформлення столу квітами та        декоративними елементами. Ознайомити учнів з варіантами сервірування          столів. Засвоєння практичних навичок складання серветок креативними       способами.

2017р . Проведено відкритий урок з виробничого навчання на тему: "Способи приготування коктейлів. Підготовка посуду згідно технології приготування коктейлів. Приготування, оформлення та подавання молочних коктейлів."

Мета уроку:

навчальна – закріпити набуті знання, уміння та навички з підготовки інгредієнтів для приготування молочних коктейлів, удосконалити уміння і навички виконання складних операцій, організація робочого місця бармена;

розвиваюча – розвивати аналогічне, логічне і критичне мислення при вирішенні виробничих ситуацій, самостійність у роботі, а також уміння планувати працю;

виховна – виховувати естетичний смак, доброзичливість, вимогливість, культуру спілкування.

"Меню та прейскурант. Карти напоїв і вин."

Мета уроку:

ознайомити учнів з видами карток напоїв, навчити  послідовності запису напоїв у картках, сформувати вміння про правильність заповнення карток. Ознайомити учнів з електронним меню. Засвоєння практичних навичок складання різних видів карток.

Методичні напрацювання:

2019р. Презентація на навчально-практичну конференцію «Інноваційні технології як засіб вдосконалення навчально-виробничого процесу»  на тему: "Сучасні технології в закладах ресторанного господарства"

Мета виступу:

Ознайомити учнів з новинками в закладах ресторанного господарства, послугами які надають ПРГ, використання можливостей інтернету на підприємствах, проведення дегустацій, майстер-класів, тощо.

Сьогодні важко здивувати відвідувача звичайним концертом чи дегустацією нових страв. Тому власники закладів щоразу шукають нові ідеї для залучення та утримання відвідувачів.

 

2018р. Презентація на тему: "Майстер-клас"

Майстер-клас - це особливий жанр узагальнення та поширення педагогічного досвіду , що представляє собою  розроблений оригінальний метод або авторську методику, що спирається на свої принципи і має певну структуру. Зазначена форма роботи є ефективним прийомом передачі досвіду навчання і виховання.

Приклади майстер-класів з професії “Офіціант, бармен”, які були проведені в 2017-2018 р.

Ø “Оформлення фруктових композицій”

Ø “Приготування шоколадного фондю”

Ø “Приготування коктейлів”

 

 

2018р. Методична розробка уроку виробничого навчання на тему:

 "Виконання попереднього сервірування столів"

2017р. Методична розробка.

Методика проведення заняття-конкурсу

з виробничого навчання

по професії Офіціант

по темі «Сервірування та оформлення столів"

         Заняття-конкурс на тему «Сервірування та оформлення столів"  доцільно проводити  як підсумкове  після вивчення розділу "Процес підготовки торгового залу до обслуговування" для закріплення практичних навичок попереднього сервірування столів, сервірування столів за попереднім замовленням та оформлення столів відповідно до тематики свята.

 

 

 Організація конкурсу починається з визначення мети, завдань, а також критеріїв оцінювання  елементів заняття. Завдання повинні бути посильними за змістом, обсягом і тривалістю. Крім того, важливо, щоб завдання були рівноцінними як для команд, так і для кожного учня.

Для проведення заняття-конкурсу було запропоновано такі завдання:

-         бліцтурнір;

-         сервірування столів;

-         конкурс капітанів;

-         презентація;

-         тестові завдання.

Дана розробка надрукована в інформаційно-методичному збірнику «Вісник» №1 2018р.

2018р. Проведено конкурс "Вправний офіціант", де учні продемонстрували набуті навички та знання з професії. Першим завданням конкурсу було виконати тестові завдання. В другому завданні продемонстрували техніку та способи перенесення таці. В наступному етапі конкурсу учні змагалися в майстерності складання тканинних серветок. Найцікавішим завданням у конкурсі стало сервірування столів, в якому учні мали змогу проявити свої навички, креативність та здатність приймати самостійні рішення. На завершення учасники продемонстрували правила та прийоми відкупорювання,  подавання, наливання білого вина. Відповідно до критеріїв оцінювання компетентне журі визначило переможців конкурсу.

2017р. Проведено конкурс фахової майстерності “Кращий з професії офіціант”. Цей захід став однією з найцікавіших подій тижня. Учні продемонстрували високі  знання з теоретичної підготовки. Показали свою креативність та оригінальність виконуючи сервірування столів відповідно до тематики свята. За результатами конкурсу, журі визначили переможців: Семенчук О.Р.; Балажинець Н.І.; Малець Н.В.

 

Участь у роботі творчих груп:

2019р. Участь у розробці тестових завдань для конкурсу Фахової майстерності з професії офіціант 3 розряду.

2017 – 2018 рр. у складі творчої групи з професії офіціант, бармен розроблено та сформовано. 

Комплексні кваліфікаційні завдання з професійно-теоретичної підготовки професія Офіціант 3 розряду, Бармен 4 розряду.

 Комплексні кваліфікаційні завдання з професійно-практичної підготовки професія Офіціант 3 розряду, Бармен 4 розряду.

2018р. у складі творчої групи сформовано збірку ситуацій.

"Використання проблемних ситуацій на уроках виробничого навчання"

На уроках виробничого навчання з професії офіціант ми розглядаємо різні проблемні ситуації. Разом з учнями шукаємо шляхи вирішення таких ситуацій. Оскільки професія офіціанта полягає в постійному контакті з відвідувачами така форма навчання допомагає в подальшій роботі в ЗРГ.

 

 

Мета семінару виявити бажання учнів працювати за обраною професією, надання їм необхідної інформації щодо можливості працевлаштування та продовження навчання за обраним фахом. 

Тренінг "Таємниці професії, або як це – бути офіціантом…"

Мета тренінгу: Запропонувати зразки поведінки, і використовуючи їх, учні навчаються правильно спілкуватися з гостями ресторану (і своїми колегами).

Крім того, допомогти стати більш упевненими, проявити особистісні властивості свого характеру. 


 

 

Методичні напрацювання: 

2023р.    Навчальний посібник для проведення уроків виробничого навчання

 з професії «Бармен»

         Даний посібник можна використовувати на уроках виробничого навчання під час вивчення тем: «Підготовка торгового залу та барної стійки до процесу

обслуговування споживачів», «Організація робочого місця бармена», «Призначення та використання барного посуду, його характеристика», «Види

торговельно-технологічного обладнання, правила експлуатації», «Засвоєння

асортименту, призначення та використання обладнання бару, інвентарю бармена», «Процес приготування, презентації та подавання змішаних та гарячих напоїв», «Способи приготування змішаних напоїв (Білд, Стир, Шейк, Бленд, Мадл, Леєр)», «Підготовка посуду згідно з технологією приготування коктейлів», «Приготування, оформлення та подавання безалкогольних змішаних напоїв, коктейлів», «Приготування, оформлення та подавання молочних коктейлів (Смузі)», «Приготування, оформлення та подавання алкогольних змішаних напоїв, коктейлів», «Приготування, оформлення та подавання групи коктейлів (за версією IBA International Bartenders Association)». Він містить перелік основного обладнання, інвентарю та посуду бармена, опис основних способів приготування коктейлів, інструкційно-технологічні картки приготування, оформлення та подавання коктейлів, а також тестові завдання для контролю знань. Ілюстровані матеріали з детально прописаною технологією приготування дозволять здобувачам освіти самостійно підібрати посуд, інвентар, інгредієнти та приготувати коктейлі, врахувавши побажання клієнтів, свої вподобання та можливості. Тестові завдання допоможуть закріпити вивчений матеріал та виявити прогалини в знаннях здобувачів освіти.

2022р. "Організація і проведення конкурсів професійної

 майстерності серед учнів"

Дана розробка використана при написанні випускної роботи при проходженні курсів ПК в НМЦ ПТО Хмельницької області

Мета проведення конкурсів професійної майстерності

 Конкурси професійної майстерності серед учнів проводяться з метою  підвищення, посилення інтересу до поглибленого вивчення предметів професійно-теоретичної підготовки і оволодіння навичками трудових прийомів, виявлення обдарованих учнів. 

         Основними завданнями конкурсів фахової майстерності серед учнів ПТНЗ є:

  • стимулювання професійного самовдосконалення учнівської молоді;

  • розвиток творчих здібностей обдарованих дітей;

  • моніторинг рівня професійної підготовки учнів; 

  • сприяння творчим пошукам, удосконаленню фахової майстерності учнів;

  • підвищення рівня викладання спеціальних дисциплін, фахової підготовки учнів; 

  • підвищення престижності професії;

  • забезпечення незалежної експертної оцінки учнівської діяльності. 

  • відбір учасника чи формування команд для участі в міських, обласних та Всеукраїнських конкурсах. 

2022р. Методична розробка уроку виробничого навчання  з професії 5123 Бармен на тему:

СПОСОБИ ПРИГОТУВАННЯ ЗМІШАНИХ НАПОЇВ (БІЛД, СТИР, ШЕЙК, БЛЕНД, МАДЛ, ЛЕЄР). ПІДГОТОВКА ПОСУДУ ЗГІДНО З ТЕХНОЛОГІЄЮ ПРИГОТУВАННЯ КОКТЕЙЛІВ

Мета уроку:

навчальна: опанувати основні способи приготування змішаних напоїв, коктейлів; виконати підготовку робочого місця бармена, дотримуватися послідовності виконання роботи; підготувати барний посуд згідно з технологією приготування; підготувати інгредієнти для приготування коктейлів; 

розвиваюча: розвивати самостійність, професійні навички та вміння якісно виконувати поставлені завдання; самостійність, логічне і критичне мислення під час вирішення виробничих ситуацій;

виховна: виховувати творчий підхід до роботи, вимогливість, естетичний смак.

2021р. Презентація майстер - класу на тему:

"Приготування, оформлення та подавання десертів з морозивом" 

Мета проведення  майстер - класу:

  • удосконалення росту професійної майстерності майстра в/н щодо впровадження сучасних технологій навчання в свою практичну діяльність;

  • позначення особливостей роботи в професії офіціант, бармен; демонстрація ефективних методів і прийомів роботи; 

  • створення умов щодо професійного розвитку майстра в/н, викладача. 

2021-2022р. Формування та доповнення збірників інструкційних карток з професії офіціант - 3 розряду, бармен - 4 розряд

2020р. «Майстер - клас» приготування Смузі.

Смузі (англ. smoothie, від англ. smooth - рівний, гладкий, однорідний, м'який) - густий напій, коктейльмус, приготований збиванням в блендері до стану пюре з натуральних інгредієнтів - свіжих або свіжозаморожених фруктів, овочів, ягід, молока, йогуртукефіру, морозива, вершків. Також у смузі можуть додаватися горіхи, мюслі, сир, сироп.

2019р. Методична розробка уроку з професії "Офіціант, бармен"

на тему: "Особливості організації обслуговування за типом Шведський стіл"

Мета: ознайомити учнів з поняттям обслуговування за типом Шведський стіл. Особливості організації, види, етапи підготовки до обслуговування, меню, сервірування шведського столу.   

Останнім часом форма обслуговування по типу «шведського столу» набуває широкого розповсюдження в різних варіантах: сніданок, обід або вечеря з розрахунком після отримання їжі; з попереднім розрахунком у входу до торгового залу або за абонементами для обслуговування індивідуальних туристів або груп. 

У багатьох закладах ресторанного господарства віддають перевагу системі «шведський стіл». Такий підхід дуже зручний, практичний: всі підготовчі роботи проведені, на столах пропонується різноманітне меню. Це дозволяє одночасно нагодувати велику кількість відвідувачів, що прекрасно підходить для місць з великою прохідністю споживачів. Урочистість формату робить прийом їжі незвичайним.

2023р. Участь в засіданні секції педагогічних працівників професій громадського харчування, ресторанного сервісу та торгівлі (офіціант, бармен).

" Модернізація освітнього процесу через упровадження інноваційних форм та методів навчання"

Виступ на тему: “Особливості реалізації навчальної програми з виробничого навчання при підготовці кваліфікованих робітників із професії офіціант, бармен за дуальною формою навчання”

2023р. Підготувала учасницю для  ІІ етапу Всеукраїнського  конкурсу фахової  майстерності серед здобувачів професійної ( професійно-технічної) освіти у 2022-2023 навчальному році з професії "Офіціант"

Хміль Вікторія виборола ІІІ місце. 

Участь в роботі експертних комісій з атестаційних експертиз навчальних закладів з професій ресторанного господарства. 

Хустський професійний ліцей сфери послуг

Міжгірський професійний ліцей 

Тячівський професійний ліцей

Підтвердження 14 розряду та присвоєння педагогічного звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії»