Булінг (цькування) – дії учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному чи сексуальному насильстві. Такі дії вчиняються стосовно дитини чи дитиною стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого може бути заподіяна шкода психічному чи фізичному здоров’ю потерпілого. Булінг може здійснюватись також із застосуванням засобів електронних комунікацій.
Відповідно до дослідження ЮНІСЕФ:
67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися з проблемою булінгу;
24% дітей стали жертвами булінгу;
48% дітей нікому не розповідали про випадки булінгу;
44% школярів були спостерігачами булінгу, але ігнорували його, бо їм було страшно за себе;
більшість дітей булять за те, що вони виглядають, говорять, думають не так, як інші діти.
Таке явище, як цькування однолітків поширюється у всьому світі, бо насильницька модель поведінки стає дедалі популярнішою. До чого може призвести ігнорування булінгу та як його попередити? Щоб відповісти на ці питання, заступницею директора з ВР Оксаною Кочан для здобувачів освіти 12 групи трактористів було проведено заняття з елементами тренінгу «Булінг. Стоп агресії!».
Тренінг мав на меті ознайомити підлітків з поняттям, формами та структурою булінгу; виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки, профілактику насилля в ліцеї. Була представлена змістовна характеристика булінгу в презентаційному форматі, використані вправи «З чим асоціюється булінг?», «Калейдоскоп емоцій», «Знайди вихід із ситуації», «Мозковий штурм» (складання пам’ятки «Як уникнути булінгу»).
З метою подальшого контролю за даною проблемою Оксаною Василівною було проведене анонімне анкетування «Я та булінг» серед здобувачів освіти ліцею.
Сподіваємося, що знання, отримані під час тренінгу, допоможуть ліцеїстам у критичних ситуаціях.
Будьмо толерантними один до одного, до самих себе!